• English
  • Magyar

Papp Hunor

Felhasználói adatok

Név: 
Papp Hunor

Képzés

Évfolyam: 
I.
Képzés: 
PhD
Szak: 
Neveléstudomány
Kar: 
BTK
Doktori iskola (senior hallgatók): 
Humán Tudományok Doktori Iskola
Nyelvvizsga: 
Nyelv: 
Angol
Szint: 
B2

Kutatási téma

Kutatási téma címe: 
Új dimenziók az oktatásban: A virtuális valóság hatása a tanulásra
Rövid leírása: 
A kutatás célja az oktatásban alkalmazott virtuális valóság (VR) eszközök és az OncoVR egyedi pedagógiai módszere hatásának vizsgálata a TM mentorprogram alacsony szocioökonómiai státusú diákjainak bevonásával. A kutatás Csíkos Csaba (2020) hatásvizsgálati módszertanára alapozva valósul meg több Hajdú-Bihar vármegyei általános iskola 13-14 éves hátrányos helyzetű diákjainak vizsgálatával. A kontrollcsoportos oktatás során az adatközlők fele VR-ral támogatott módszerrel sajátíthatja el a tananyagot, míg a diákok másik csoportja hétköznapi pedagógiai eszközök használatával tanulhatja ugyanazt az ismeretanyagot. Az elsajátítási folyamat során olyan témákban szerezhetnek hasznos tudást, amelyekkel iskolai képzésük alatt behatóan nem foglalkoztak, ezzel kerüljük el az előzetes ismeretek okozta torzítást. (Csíkos, 2020) Az elő- és utótesztek két hét eltéréssel zajlanak, azzal a céllal, hogy az adatok megbízhatóságát ne befolyásolja a diákok rövidtávú emlékezőképessége. A mérés 20 adatközlő bevonásával, a megfelelő jogszabályok és kutatásetikai alapelvek (szülői beleegyező nyilatkozat, adatvédelem) figyelembevételével valósul meg. A felmérés sikeres megvalósításához ezt az elemszámot a több tesztelést igénylő komplex módszertan és az elérni kívánt speciális célcsoport felderíthetőségének figyelembevétele indokolja. A kontrasztív összehasonlító kontrollcsoportos vizsgálatra épülő kutatás első lépéseként a partnerekkel történő adategyeztetés megtörtént (TM koordinátorok, OncoVR iskolák). A felmérés megvalósításába mindhárom említett szereplő beleegyezett és aktívan támogatja azt.
Témavezető: 
Dr.
Ceglédi Tímea

Konferencia előadások

Rendező intézmény: 
PTE
Szekció: 
Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció
Előadás pontos címe: 
A mentor mint iránytű: A Tanítsunk Magyarországért mentorprogram hatása az alacsony státuszú diákok jövőképére, tanulmányi aspirációikra
Előadás nyelve: 
Magyar
Helyezés: 
3. helyezett