• English
  • Magyar

Fehér Virág

Felhasználói adatok

Név: 
Fehér Virág

Képzés

Évfolyam: 
III.
Képzés: 
PhD
Szak: 
Környezettudomány PhD
Kar: 
TTK
Doktori iskola (senior hallgatók): 
Juhász-Nagy Pál Doktori Iskola
Szakkolégiumi szakcsoport: 
Nyelvvizsga: 
Nyelv: 
Angol
Szint: 
B2
Nyelv: 
Német
Szint: 
B2

Kutatási téma

Kutatási téma címe: 
A projektmódszer hatásvizsgálata tanulói ön- és társértékeléssel természettudományos projekt példáján
Rövid leírása: 
Életünk szinte minden területén elterjedt módszerré nőtte ki magát a projektmódszer, mellyel az oktatásban is sokszor találkozhatunk. A projekt hatását illetően az oktatásban azt alkalmazó pedagógusok pozitív megítélést tanúsítanak, viszont a hatásvizsgálata nemzetközi viszonylatban is fehér foltja a módszertani hatásvizsgálatoknak. A legkritikusabb pont az értékelésben a tanulói önértékelés. Ez valid formában az egyik leghatékonyabb módja a hatásvizsgálatnak, amihez azonban nemzetközi viszonylatban hiányoznak a megbízható és érvényes mérőeszközök. Kutatásunkban arra vállalkoztunk, hogy a Revákné (2013) által kifejlesztett ön- és társértékelő mérőeszközzel megvizsgáljuk egy hazai gimnáziumban, 9. évfolyamos tanulók által végzett egyéves tanórán kívüli természettudományos projekt hatását a tanulók személyiségfejlődésére. A vizsgálatot már 3 éve végezzük mindig más osztályokkal, de a kutatás alap kérdése azonos. Vizsgálatunkban egy általam összeállított önértékelő programot is bemutatok. A projekt hatását a tanulók személyiségfejlődésére önértékelő tréninggel és kontroll csoporttal is elvégeztük már több alkalommal. A mintaszám növelésével megbízhatóbb eredményeket várunk. A kontroll csoportnál nem alkalmaztunk tréningeket a méréseink során. Mértük a projekt hatását a mérőeszköz segítségével az önértékelő tréning előtt és után is, a kontroll csoport esetében pedig a projekt elején és végén. A tréning hatását a tanulói ön- és társértékelés egybevetésével igazoltuk. Egy olyan módszert mutatunk be, ahol nem azon van a hangsúly, hogy a tanulók pozitívabban vagy negatívabban ítélik meg egymás munkáját és fejlődését egy önértékelő tréning után, hanem azon, hogy önértékelésük reálisabb, avagy sem. Vizsgálatunk kérdései a következők voltak: Milyen a projekt általános hatása a vizsgált populációra és az egyes csoportokra? Milyen eltérések vannak a két mérés eredménye közt, valamint a területek viszonylatában? Hogy változott az ön- és társértékelés a tréning előtt és után? Van- e különbség a kontroll csoport és a tréninget alkalmazó csoport eredményei között? Hogyan változik a motiváció az egyes mérésekben?
Témavezető: 
Dr.
Revákné Markóczi Ibolya

Ösztöndíjak

Ösztöndíj típusa: 
  • Kiemelt ösztöndíjak
  • Köztársasági Ösztöndíj
Ország: 
Magyarország
Év: 
2018.
Ösztöndíjkiírás pontos címe: 
Nemzeti Felsőoktatás Ösztöndíj

Konferencia előadások

Konferencia: 
OTDK konferencia
Konferencia pontos címe: 
XXXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia
Konferencia helyszíne: 
Magyarország
Győr
Rendező intézmény: 
Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar
Szekció: 
Tanulás- és Tanításmódszertani - Tudástechnológiai Szekció
Előadás pontos címe: 
Egy természettudományos projekt hatásvizsgálata tanulói ön-és társértékeléssel
Előadás nyelve: 
Magyar
Helyezés: 
2. helyezett
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2017. március 23., csütörtök
Vége: 
2017. március 25., szombat
Konferencia: 
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe: 
20. Partiumi Tudományos Diákköri Konferencia
Konferencia helyszíne: 
Románia
Nagyvárad
Rendező intézmény: 
Partiumi Keresztény Egyetem
Szekció: 
Neveléstudomány
Előadás pontos címe: 
A biológia tantárgy attitűdvizsgálata általános iskolások körében
Előadás nyelve: 
Magyar
Helyezés: 
1. helyezett
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2017. május 5., péntek
Vége: 
2017. május 5., péntek
Konferencia: 
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe: 
XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia
Konferencia helyszíne: 
Magyarország
Szeged
Rendező intézmény: 
Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet
Szekció: 
Tanulási környezet és tantárgyi attitűdök a természettudományos oktatásban
Előadás pontos címe: 
Egyetemisták a természettudományos tantárgyak oktatásáról
Előadás nyelve: 
Magyar
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2016. november 17., csütörtök
Vége: 
2016. november 19., szombat
Konferencia: 
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe: 
HuCER 2017
Konferencia helyszíne: 
Magyarország
Budapest
Rendező intézmény: 
Eötvös Lóránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Előadás pontos címe: 
Természettudományos projekt hatása a tanulók személyiségfejlődésére
Előadás nyelve: 
Magyar
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2017. május 25., csütörtök
Vége: 
2017. május 26., péntek
Konferencia: 
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe: 
HuCER 2017
Konferencia helyszíne: 
Magyarország
Budapest
Rendező intézmény: 
Eötvös Lóránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szekció: 
Poszter
Előadás pontos címe: 
Biológia kedveltsége általános iskolás korban
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2017. május 25., csütörtök
Vége: 
2017. május 26., péntek
Konferencia pontos címe: 
X. Kiss Árpád konferencia Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei
Konferencia helyszíne: 
Magyarország
Debrecen
Rendező intézmény: 
Debreceni Egyetem
Szekció: 
AZ OKTATÁS HATÁSA, EREDMÉNYESSÉGE
Előadás pontos címe: 
Hatásvizsgálat a tanulók személyiségfejlődésére önértékelő tréninggel és anélkül
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2017. szeptember 22., péntek
Vége: 
2017. szeptember 23., szombat
Konferencia pontos címe: 
XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia
Konferencia helyszíne: 
Magyarország
Nyíregyháza
Rendező intézmény: 
Nyíregyházi Egyetem
Szekció: 
Poszter
Előadás pontos címe: 
Biológia iránti attitűd általános iskolás korban
Előadás nyelve: 
Magyar
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2017. november 9., csütörtök
Vége: 
2017. november 11., szombat
Konferencia pontos címe: 
XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia
Konferencia helyszíne: 
Magyarország
Budapest
Rendező intézmény: 
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szekció: 
Poszter
Előadás pontos címe: 
Hasznos-e a tréning, avagy sem? - Projekt hatásvizsgálat tréninggel segítve és anélkül
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2018. november 8., csütörtök
Vége: 
2018. november 10., szombat
Konferencia: 
Egyéb konferencia
Konferencia pontos címe: 
2018. évi Őszi Tudományos Hallgatói Konferencia
Konferencia helyszíne: 
Magyarország
Debrecen
Rendező intézmény: 
Debreceni Egyetem
Szekció: 
Humántudományi
Előadás pontos címe: 
Projekt hatásvizsgálat ön- és társértékeléssel, tréninggel segítve és anélkül
Konferencia időpontja: 
Kezdete: 
2018. december 6., csütörtök
Vége: 
2018. december 6., csütörtök

Publikációk

Publikáció címe: 
: Egy természettudományos projekt hatásvizsgálata tanulói ön- és társértékeléssel
Publikáció nyelve: 
Magyar
A publikáció megjelenésének helye: 
VÁLOGATOTT TANULMÁNYOK XXXIII. OTDK TANULÁS- ÉS TANÍTÁSMÓDSZERTANI- TUDÁSTECHNOLÓGIAI SZEKCIÓ SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM APÁCZAI CSERE JÁNOS KAR, Szerk.: Lőrincz Ildikó, Halbritter András Albert, Széchenyi István Egyetem, 2017. pp. 115-130
A publikáció műfaja: 
Tanulmány
Publikáció címe: 
Biológia tantárgy attitűdvizsgálata általános iskolákban
Társszerző(k): 
Balázs Dóra
Publikáció nyelve: 
Magyar
A publikáció megjelenésének helye: 
Szerk.: dr. Debrenthi Edit, dr. Szilágyi Ferenc, STAFÉTA, Partiumi Kiadó 2017, pp. 99-117
A publikáció műfaja: 
Tanulmány